.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در استقبال از رویکرد جوانگرائی شورای اسلامی شهر ساری
به مدیران جوان اعتماد کنید، حتی اگر جوانی کنند!
صادقعلي رنجبر

نظام مدیریتی کشور و طبعاً مدیریت مازندران و یکایک شهرهای استان، نیاز مبرم به پوست اندازی و کادرسازی دارد و نسل امروز مدیریت مثل همه نسلها، شدیداً مکلف به پشتوانه سازی برای تأمین نیازهای مدیریتی در عرصه منابع انسانی است و بی تردید، بهترین بستر برای تعیین مناسب ترین گزینه های آلترناتیوی، بستر مستعد و مهیای جوانان تحصیلکرده و آینده ساز است.



امام راحل با کنار نهادن مدیریت فاسد رژیم ستمشاهی، تجربه شیرین اعتماد و بکارگیری جوانان در بالاترین رده های مدیریتی انقلاب اسلامی را به افکار عمومی ما ارائه کرد تا بعنوان یکی از گران ترین سرمایه ها و ارزشمندترین دستاوردها، قدرت عبور از معابر صعب العبور مدیریتی را به ما اعطاء کرده و اصطلاحاً در بحرانی ترین شرایط، امکان بن بست گریزی و طلسم شکنی را برای همه نسلهای منتسب به انقلاب و نظام فراهم آورد.



برتری و رجحان جوانگرائی بر سایر گزینه ها، آینده گرائی و ذخیره سازی های ارزشمند در انبان تجربه ها و سرمایه های انسانی و اجتماعی و سازمانی نظام است که بواسطه آن، نظام می تواند تا سالیان متمادی، از مهارت و پختگی های مدیران جوان امروز که احتمالاً با جوانی کردن های متعدد به پختگی متعهدانه می رسند، بهره برده و خلاء های بسیاری را ترمیم کند.



انتخاب مهدی عبوری به سمت شهرداری ساری تابع همین قاعده اصولی است که طی آن شورای اسلامی شهر ساری با قاطعیت آراء به جوانی تحصیلکرده در سطح کارشناسی ارشد و مرتبط با مأموریتهای مدیریتی شهرداری در دو قالب مسائل اجتماعی و نیز نگرشهای جغرافیایی و توریستی و مهم تر از همه دارای پیشینه قابل اعتنای مدیریتی در عرصه های مالی و اداری که البته دارای کارکردهای بزرگ اجرائی و عمرانی نیز می باشد، اعتماد کرده و بنا را نیز بر این گذاشت تا پای اعتماد خود ایستاده و با حمایت های قاطع و همه جانبه، زمینه های پیدایش بزرگترین موفقیت اجرائی شهر ساری را کلید بزند.



کسانی که با این رویکرد مخالف اند، شاید از دو منظر قابل ارزیابی باشند، اول کسانی اند که احتمالاً فرد خاصی را مدنظر داشته و انتظارشان محقق نشد و دوم شامل کسانی است که مرام و منش امام راحل و رهبری معظم را در این رابطه فراموش کرده اند و احتمالاً بیاد نمی آوردند که در این استان ما استاندار ۲۳ ساله ای مثل مرحوم مهندس مجدآراء داشته ایم که اتفاقاً یکی از موفق ترین های استان نیز بوده است.



به هر حال شورای اسلامی کار و ریسک بزرگی کرده و حالا زمانی است که باید با ارائه مشاوره های کارشناسی و انتقال تجربه های مدیریتی و نیز بکارگیری مهارتهای تخصصی به یاری کسی بشتابیم که فرزند برومند شهرمان و محافل ولائی و حزب الهی و ارزشی است و موفقیت ایشان، موفقیت مردم و نظام است و در این رابطه هیچکس حق عقب نشینی و یا ادامه نظرات گذشته را نداشته و ایشان تنها و تنها باید به تناسب عملکردهای جدیدش بعنوان شهرداری مرکز استان-ساری ارزیابی و نقد و بررسی شود و بعبارتی ما با مولود نوظهور در عرصه مدیریت اجرائی شهر و استان مواجه ایم.



باید متذکر شد که انتخاب مهدی عبوری، صرفاً بخاطر خانواده سه شهید بودن او نیست، بلکه در کنار مهارتهای کاری، تجارب مدیریتی، پیشینه عملکردی و چشم اندازهای کارشناسی و غیره، این گزینه بر اعتبار اجتماعی و اعتنای سازمانی اش می افزاید و این کاملاً بی انصافی است که این انتخاب را سیاسی و یا با هر گزینه دیگری، عیرعادی تلقی کنیم!



البته شهردار حوان شهر ما هم باید بداند و قطعاً هم می داند که انتخاب و انتصاب ایشان، مرهون تلاشها و حسن نظر خوشنام ترین چهره های استانی و شهرستانی در لایه های اعتقادی و مدیریتی است و اهتمام ایشان در توسعه و تعالی خدمات به مردم و جلب رضایت آنان در فرایند گسترش مشارکت آنها در فعالیتهای شهرداری و نیز عدالت پیشگی و رعایت حقوق همگانی، بهترین پاسخ به اعتمادهایی است که حیثیت چند دهساله آنها در گرو این تأئیدهاست و بارزترین آنها خون پاک و مقدس برادران شهید اوست که تابلوی اعتبار این خانواده معظم اند.



فلذا از امروز ما باید شاهد تلاشهای مضاعف و همت بی شائبه ایشان و تیم مدیریتی ایشان در عرصه شهر ساری باشیم که امروز بعنوان مرکز استان، نیازمند توجه و رسیدگی مضاعف است و شهروندانی که گاهی نه تنها از مواهب مرکز استانی بهره ای نمی برند، بلکه از محرومترین نقاط استان نیز محروم ترند.



شهردار منتخب باید در اولین فرصت با کارشناسی متخصصان، نظرسنجی از فرهیختگان و افکار سنجی از مردم، اولویتهای فعالیتی خود را لیست کرده و آستینهای همت را بالا زده و بسم الله الرحمن الرحیم بگوید و بر اساس برنامه پیشنهادی ارائه شده اش به شورا، کار را آغاز کند و باید بداند که شهرداری ساری محل استراحت و رعایت تشریفات و پشت میزنشینی و مدیریت تشریفاتی نیست، بلکه دقیقاً بهترین مصداق مدیریت عملیاتی و یا همان مدیریت با روحیه و منش و روش کارگری است!



بکارگیری نیروهای توانمند شهرداری در سطوح کارشناسی و مدیریتی، مناسب ترین راه برای طی کردن مسیر منجر به مقاصد و اهداف متصوره است و در این خصوص ایشان باید کاملاً مستقل عمل کرده و بدگویی و بدسلیقگی و افکار بسته افراد چاپلوس گریخته و شناخت مستقیم خویش را به همراه جمع بندی و اجماع نظر طیف های مختلف معیار پذیرش یا رد افراد قرار دهد.



تنها توصیه ام به آقای عبوری، توصیه ناپذیری از کسانی است که ایشان را برای خودشان می خواهند و نه برای مردم و در این رابطه باید با برخورداری از نگرش عبادی به مسئولیت شهرداری، انجام وظیفه بر اساس تکالیف الهی، پرهیز از گرایش های سیاسی، با اتکاء مطلق به نگرش ها و محافل ولائی و نیز با محاسبات تخصصی به این عرصه ورود کند و باید بداند که این توصیه، عامل انصاف ورزی در برابر همه ولی نعمتان و نیز مانع از وامدارشدن در برابر همه کسانی است که احتمالاً برای انتصاب ایشان کاری کرده و قطعاً انتظاراتی هم دارند!



در پایان ضمن تشکر و قدردانی از همه کسانی که در معرفی و حمایت از انتخاب ایشان بعنوان شهردار ساری، تلاش و جدیت بعمل آورده اند، از استاندار محترم، تیم مدیریتی استانداری، شورای اسلامی شهر ساری، سایر مدیران استانی و شهرستانی و بیشتر از همه از شهروندان نجیب ساروی انتظار می رود با گسترش همدلی و همکاری با جوان ترین شهردار شهرمان، ساری را به روزهای اوج خود نزدیک کرده و میزان رضایت عمومی را از خدمات نظام ارتقاء دهند.



صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 تير 1391
ذکتر تو رو به خدا بی خیال شو
نا شناس 26 تير 1391
احسنت بر شورای شهر با این انتخاب بجا و شایسته
نا شناس 27 تير 1391
ايشان كجاي دكتر هستند خدا پدر دكتر ميرشفيعي بيامرزد به اينها مرك بدون حضور دركلاس را داده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حميد 27 تير 1391
ايشان دكتر نيست خودش هم بارها گفته به من دكتر نگوييد اما چون دوستان محبت دارند به ايشان دكتر ميگويند (جهت اطلاع كامنت گذاراني كه بدون آگاهي داشتن از مسئله ايي نظر ميدهن و نظراتشان فقط به صرف هوي و هوس است )اتفاقا استاد رنجبر نكاتي بسيار كارشناسانه را عنوان كردند كه اگر كمي به مغز خود فشار بياوريد ميفهميد و جالب اينكه روزي به كار خودتان هم ميآيد.بايد جوانان را حمايت كنيم نه تخريب حالا ميخواهد اين جوان مهدي عبوري باشد يا جوان لايق ديگري.از تخريب كردن دست برداريد همانطوري رفتار كنيد كه دوست داريد با شما رفتار شود.
رضا 27 تير 1391
اقاي رنجبر اين تحليل از شما بعيد بود
میاندرودی 27 تير 1391
حمایت از جوانان را قبول داریم اما احساس میکنم از این نوشته قصد خواصی داشتید ، از شما بعیده ایکاش نمی نوشتی و دخالت نمی کردی
سیدهادی 28 تير 1391
برادر ارجمندم،نکات ارزنده ای مورد اشاره قرار گرفت،از اینکه به جوانان باید اعتنا وتوجه کرد کسی ایرادی نمی گیرد چرا تجربه انقلاب اسلامی و حوادث عظیم پس از آن نشان داد که جوان انقلابی و مومن و بصیردر مسیر تحولات نقش بی بدیلی را بدوش دارد بی گمان این اندیشه و نیروی گرانسنگ باید مورد استفاده قرار گیرد،اما باید به به این نکته توجه کرد که معیار گزینش چیست و در قامت چه تشکلی و سازمانی قرار خواهد گرفت و دید ومیدان اندیشه او در حول چه اندیشه ای قرار دارد این نکته مهم و کلیدی در انتخاب افراد است چه جوان باشد وچه میانسال و.... در نظام سیاسی اسلام قدرت سیاسی متکی بر ابزار(پول و ثروت) وسلطه هیچ ارزشی ندارد آنچه در نظام اسلامی در حوزه جامعه ارزش دارد قدرت اجتماعی با اتکاء ی به معنویت است ،حال باید دید در انتصاب اخیر انتخاب کنندگان،کدامیک از معیار هامورد التفات وسنجش قرار گرفت،کدام وجه از معیار در کسب قدرت کاندیدا را مورد توجه قرار دادند،با انتخاب او چه اهدافی تامین می شود،آیا شهروندان ساروی از انتصاب او توجیه و اقناع شدندوهکذا برادر گرانقدرم امید دارم او در کارش موفق باشد و از هر اندیشه ناپاکی بدور و خدمت به مردم را بعنوان یک عطیه الهی بداند و همیشه سربلند باشد وبماند به امید دیدار. سیدهادی
نا شناس 28 تير 1391
هر بار مطلبی از جناب رنجبر می بینیم بر خود می بالیم که چنین انسان علامه دهری در مازندران داریم و در همه زمینه ها نه تنها صاحب نظر بلکه متخصص هستند برای این تخصص ایشان باید عرض نماییم که جوان گرایی به معنای آبروی جوان را بردن نباید باشد چرای کسی که حتی از شهرداری و قوانین آن که از پیچیده ترین قوانین و مقررات است بی اطلاع است باید به عنوان شهردار استفاده کنیم آیا نهادهای انتخابی به این سمت و سو و استفاده از افراد نالایق بروند انتظاری از نهادهای انتصابی می توان داشت که شایسته سالاری را رعایت کنند.
آیا فردی که مدعی است وکیل مردم است نامه ای به استاندار می نویسد و می گوید که انتصاب شهردار سابق در یک سمت اداری پس از استیضاح توهین به شعور مردم است از این مسائل آگاه نیست ؟ آیا همین آقا اگر با دوپینگهای مختلف اگر نماینده نمی شد و در یک دستگاه اداری مشغول به کار می شد توهین به شعور مردم محسوب می شد؟ این منطق بی منطقان را باید جور دیگری استدلال کرد.
نکته دیگر آنکه تجربه کاری را اشتباها با سن اداری افراد می سنجند که این روشی کاملا غلط است همانگونه که قدمت اشغال پست های مدیریتی را به عنوان شاخص مهم لیاقت بدانیم .
صرفا سن اداری بالا به معنای تجربه داشتن و خبرگی نیست. همانگونه که درازای عمر آدمی نیز به تنهایی کافی نیست بلکه کیفیت زندگی و عمیق بودن مهم است در مورد اداریون نیز این مسئله صدق می کند و اثبات مدعای بنده را در برخی ادارات و برخی مسوولیتاهی اشغال شده توسط افراد با این ویژگی ها بررسی کنید تا میزان اثربخشی آنها را ببینید و یک اقدام مفید نیز نمی توانید غیر از مسائل روزمره از عملکردشان ببینید
بنابراین ایراد به جوان بودن صرف این آقا شهردار جدید نیست بلکه این است که ایشان یک مقاله یک مقوله منظم و مدت هر چند کوتاه کار مشابه داشته اند یا صرف اینکه در حراست بوده اند و چون جوان هستند پس جوانگرایی خوب است در هر صورت. این منطق نیز به همان اندازه قائلین کبر سن اداری به تجربه مفصل اشتباه است. امیدوارم تامل فرمایید اگر این کامنت را به عنوان مقاله وارده نیز استفاده کنید به جایی برنمی خورد.
دلسوزی و احساس مسولیت باعث این نوشتار شده است و گرنه نه آقای رنجبر نه آقای شهردار جدید و نه آقای شهردار قبلی را نمی شناسم البته آقای رنجبر را از مقالاتشان می شناسم.
کریم 2 مرداد 1391
رمدانی جانم لطفا سانسور نکن امثال رنجبرها عامل بدبختی و عقب افتادگی ساری و استان هستن زیرا به خدا قسم فقط به فکر منافع خودشونند!!!
حسین 3 مرداد 1391
اقای رمدانی لطفا این کلمه شما هم نظربدهید را بر دارید چون هر چی باب میل شما باشه میذارین نباشه نمیذارین.انشالله خداوند شما را به را ه راست هدایت کنه تا نوشته های مردم رو سرقت نکنین..
ali 5 مرداد 1391
افرادی مثل شما باعث عقب افتادگی ساری شدن /چی دادیم چی گرفتیم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.356 seconds.